> > >   FRÝDEK-MÍSTEK EXTRA   -   názory, ohlasy, kritika   -   bez cenzury

Tyto příspěvky vyjadřují názory občanů a nemusí se shodovat s názory redakce.
Redakce za obsah těchto příspěvků nepřebírá žádnou odpovědnost.
Klikněte pro zvětšení...

Jazz ve městě

vloženo: 21.07.2019           komentářů: 0

Jazz ve městě v industriálních kulisách
Ambiciózní hudební festival Jazz ve městě v areálu bývalé textilní továrny na Těšínské ulici i letos naplní svůj třídenní program (Čt 25. – So 27. 7.) koncerty špičkových interpretů. Na dvou scénách se budou střídat hudebníci, jejichž koncerty si užijí jak jazzoví nadšenci, tak laici. Koncerty, moravské víno a neformální prostředí exteriérů textilek podpoří atmosféru festivalu, který měl loni skvělé ohlasy.

„Jazz ve městě je po Mezinárodním folklorním festivalu další velkolepou několikadenní žánrovou hudební událostí, která je pevně spjata s městem Frýdek-Místek. Po směsici folklóru z celého světa přivítáme u nás rovněž mezinárodní Jazz ve městě, který je v nejrůznějších formách vždy oslavou míšení stylů i improvizace. Těší mě, že znovu můžeme milovníkům tohoto žánru nabídnout ne nějaký jazzový bonbónek, ale hned celou bonboniéru, kterou si navíc mohou vychutnat ve stylovém prostředí slezanské textilky, spojeném s průmyslem i historií,“ řekl primátor Michal Pobucký.

„Jsme nadšení, že do Frýdku-Místku přijede oceňovaný alt-saxofonista MC Soweto Kinch. Ten je jedním z nejvíce vzrušujících a všestranných mladých hudebníků na britské jazzové a hip hopové scéně,“ představuje zahraničního headlinera letošního festivalu, který má téměř dvacetiletou zkušenost s koncertováním v mezinárodním měřítku, Gabriela Kocichová z KulturyFM. „Na jeho performance čekejte dechberoucí sóla a přirozené propojování hudebních stylů,“ doplňuje dramaturg festivalu Jiří Močička.

Velkým tahákem festivalu je rozhodně páteční koncert kapely -123min. „Kapela byla na přelomu tisíciletí velmi populární a pak náhle zmizela. Návrat na koncertní pódia jejich početné publikum nadchl. Jsme moc rádi, že pro své frýdecko-místecké fanoušky zahrají Minuty právě na Jazzu ve městě,“ říká Gabriela Kocichová o kapele známé především svými živými energickými koncerty.

Festival bude letos otvírat koncert šestnáctičlenného big bandu Cotatcha orchestra. „Unikátní zvuk a repertoár této stálice jazzové scény je založen na jedinečných projektech, v nichž uvádí díla zahraničních a především současných českých skladatelů,“ říká Jiří Močička o big bandu, který do Frýdku-Místku přijede s jedním ze svých nejnovějších projektů „řízlým“ elektronickou hudbou.

Oceňovaným zástupcem stylu, ve kterém se klasická hudba a elektronika míchá do jedinečného organického universa, je Tomáš Dvořák aka Floex. Letos byl oceněn hudební cenou Anděl v kategorii alternativa a elektronika za projekt Portrait Of John Doe, se kterým vystoupí letos na Jazzu ve městě. Originální nadžánrový repertoár a fúzi elektronické a akustické hudby předvede projekt Zorba že ja Buddha. „Jde o dvojici v Praze působících hudebníků Ashley Sarah Abrman, vokalistky ovlivněné například i gospelem, a Ondřeje Hausera, baskytaristy a producenta, který působí v Prago Union Live Band, v kapele Davida Krause a také v projektu Ochepovsky, který s velkou parádou uzavíral loňský ročník festivalu,“ dodává ještě Jiří Močička.

Výrazným hlasem letošního Jazzu ve městě bude Marta Kloučková, jazzová zpěvačka a autorka. Marta Kloučková je díky svému autorskému debutu Loving season (2018) na české jazzové scéně jen těžko přehlédnutelná. Klasický jazz a výrazný jazzový nástroj saxofon na festivalu rozezní Ondřej Štveráček. Charakteristický zvuk varhan Hammond B3 přinese Libor Šmoldas s Organ trio, které vás překvapí přívalem pozitivní energie, s níž hraje vlastní skladby, vycházející nejen z jazzové tradice, ale silně se opírající o blues, funk a soul šedesátých let. Zástupcem mladé jazzové generace bude na festivalu TRIPlay!, progresívní projekt, jehož repertoár je tvořen převážně autorskými skladbami všech členů.

Areál na Těšínské otevíráme po všechny festivalové dny vždy v 17.00. Na místě bude občerstvení včetně stánku s moravským zemským vínem z produkce vinařství Dvůr pod Starýma Horama. Vstupenky a permanentky jsou v prodeji online na www.kulturafm.cz, na pobočkách Turistického informačního centra F-M a v hale Polárka. Nejvýhodnější je permanentka na celý festival, stojí 450 Kč. Můžete si také koupit vstupenky na jednotlivé dny v ceně 250 Kč. Permanentky jsou přenosné a vydáváme je po předložení vstupenky u vstupu do areálu.

Akci pořádá Statutární město Frýdek-Místek prostřednictvím příspěvkové organizace KulturaFM. Na akci se podílejí městské společnosti Frýdecká skládka a. s. a TS a. s.

Program:

Čt 25. 7.v 18.00